lørdag den 20. juli 2013

Langelandsbæltet

Nu må jeg hellere tage mig sammen og få lavet en opdatering, fra sidste weekendstur på Langelandsbæltet.
Lørdag morgen kl 6:15 blev jeg hentet af Vistesen, da vi endelig havde fået tid til en Langelandstur. vi møtes med Stefan på restepladsen ved Middelfart og pakkede grejet i hans bil og drønnede afsted mod Spodsbjerg, hvor vi havde lejet en båd af Nikolaj fra IBI, som vi havde fra kl 8
Efter et tip vi havde fået tidligere på ugen, valgte vi st sejle sydpå for at finde de flade. Første drev var i nordgående strøm på ca. 12 meter vand, jeg nårde faktisk ikke rigtig at få rækket en stang til (de andre gjorde deres klar mens jeg sejlede) inden de andre havde haft en håndfuld små torsk i båden, og vi besluttede at prøve lidt længere sydpå op på lavere vand.
Til andet drev var jeg blevet klar, og vi startede på ca 10 meter vand og drev i et fornuftigt tempo ind på lavere vand, hvor vi også begyndte at finde de flade, og faktisk i fornuftige størrelser.

Resten af dagen holdte vi os faktisk på 6-8,5 meter vand og havde vi haft orm nok med, kunne vi have taget alle de fisk med hjem, som vi gad! de var i perioder rigtig i hugget, men mange var kun lidt over målet, og til sidst gad vi kun at smide de store eller tykke i spanden.

(her kommer billede)

Vi må nok indrømme at Langelandsbæltet igen levede op til vores forventninger, selvom vi ikke fik et monster med hjem, men dem kommer vi tilbage efter til September til DM i fladfisk.