tirsdag den 17. september 2013

Dm i fladfisk 2013

Jeg har idag modtaget en klage fra den gode Motorsnedker over, at jeg har været lidt sløv med opdateringer på Møghunden, hvilket jeg selvfølgelig beklager meget.
Men selvom der ikke er kommet opdateringer, er det ikke det samme som om, at vi ikke får fisket lidt, faktisk har Vistesen i sidste uge, fanget sin havørrede på flue i Kolding å, det var måske ikke en monster fisk, men alligevel en fin fisk på 43-44cm hvid jeg ikke husket helt forkert.

Den seneste tid har gået på forberedelserne til den kommende weekends Dm i fladfisk, hvor vi i år har skiftet navn til "Grejshoppen Vejle" da vores gode fiske kammerater stiller op under navnet "Team Fluer.dk" valgte vi at "teame" op med dem, og hjælpe med lidt reklame for butikken i Vejle.  Desværre betyder det så også, at vi ikke længere stiller op under navnet "Team Fladfisk.DK" og derved hjælper til at forummet bliver mere synligt, det gode ved det et så at Leonard Muys selv sejlet under navnet, så vi må håbe at han klare det NÆSTEN ligeså godt som os;-)

Vi ser frem til en forrygende weekend og et glædeligt gensyn med gode bekendte fra hele landet!

VI SES I ONSEVIG!
Vi er på havnen fra fredag eftermiddag hvis alt går efter planen.

Update!
Shit jeg er blevet sløv med opdateringerne! Men jeg vil da lige prøve at grave lidt i hukommelsen, og se om der ikke er lidt fra dm 2013.

Forventningerne til at DM 2013 skulle blive ligeså forrygende som tidligere år, var tårnhøje! Specielt fordi vi skulle tilbringe weekenden, sammen med vores gode fiske bekendtskaber fra forskellige afkroge af landet, og samtidig fiske i det fantastiske farvand (Langelandsbæltet)

Vanligt tro havde Vistesen og jeg taget fri om fredagen i håb om, at komme tidligt afsted mod Langeland. Sådan gik det ikke helt, men det var også godt det samme, for det viste sig, at den båd vi troede vi skulle have fra IBI, først kom ind 10 min. Før vores end vi var blevet lovet den (som det seneste tidspunkt) derefter skulle de velpolstrede Belgiere først til at tømme båden og gøre den ren, hvilket de IKKE have travlt med! Faktisk gik de bare igang med at drikke øl, hvilket udløste en del kommentar fra os og fra team fluer.dk men det fattede de selvfølgelig ikke.

Efter længe venten kom vi endelig afsted i et fornuftigt tempo, gik turen over bæltet hvor vi også have lidt tid til, at planlægge de næste dags fiskeri.
Efter vi var anløbet Onsevig havn og have hilst på nogle kendte ansigter, valgte vi at tjekke os ind på kroen, for at finde vores senge for weekenden. Det viste sig at andre mente, at vores senge var deres så vi gjorde selvfølgelig det samme:-) men flinke som vi nu engang er, så meldte vi det til stævne kontoret, de ikke var helt tilfredse med vores handlinger, men efter en times tid var der styr på sagerne og så stod resten af aften på fadøl, kolde pølser;-) og hygge på havnen. Da det blev tid til at gå til køjs, opdagede vi at vores  værelse kammerater, var selveste Motorsnedkeren og hans makker Henrik (kendiserne fra Fiskemagasinet på Dk4)
Lørdag morgen indtog vi et glimrende morgen buffer på kroen og fik lavet madpakker, hvor efter Vistesen gik til skippermøde, mens Strandby og jeg gjorde grejet og båden klar til kamp.
Vi havde vel et okay fiskeri hele dagen, det var bare ikke vinder fiskene vi fangede, men tilgengæld fik vi en god portion spisefisk. Da vi skulle til indvejning kunne vi godt høre og se, at vi nok have taget en forkert beslutning, om at fiske på Lollands siden af bæltet, da det var fanget en god håndfuld pighvar ovre ved Langeland, ligesom der også var fanget fine rødspætter på den anden side. Vi havde valgt at købe aftensmaden på kroen og det manglede bestemt ikke noget der! Godt mætte tog vi på havnen til hygge og fadøl, det er sgu derfor vi kommer til Dm igen og igen:-)

Vejrudsigten for søndag var rigtig rigtig skidt! Hård vind som kun vil tiltage i løbet af dagen, gjorde at vi sammen med team fluer.dk valgte at krydse bæltet (i meget langsomt tempo) fra morgenstunden, velvidende at der skulle en KÆMPE fisk til, førend vi ville risikere liv og lemmer for at få den indvejet! Det viste sig at den kraftige vind total ødelagde fiskeriet, det var mildest talt LANGT mellem huggende! Jeg mener kun at vi havde 10-12 fisk med hjem fra den søndag og desværre havde jeg et mega hug på mit pighvar rig men den slap desværre, inden vi kunne se hvad det var:-(
Vi stoppede fiskeriet ved 14 tiden og ringede til Onsevig havn, for at gætte dem opmærksomme på, at vi ikke kom tilbage med vores hold nr. Og for at sige vi var okay og at de ikke skulle sende nogen ud og lede efter os.

Set tilbage på Dm 2013 synes jeg, at afslutningen på weekenden, ødelagde helhedsbetragtning af stævnet, hvilket vi selvfølgelig kun kan takke os selv og vinden for! Men jeg manglede sgu lidt den afsluttende stemning på havnen, men det gør vi bedre til Dm 2014! Håbet er også stadigt, at vi kan stille op i egen båd, så det arbejdes der på igen i år:-)

Vi ses i Onsevig til september!